Grāmatvedis katru dienu pieņem daudz vienkāršāku vai sarežģītāku lēmumu, piemēram, kā iegrāmatot kārtējo rēķinu. Lai atvieglotu lēmumu pieņemšanu un nodrošinātu viena veida izmaksu uzskaitīšanu vienā un tajā pašā kontā, uzņēmumā jābūt izstrādātai grāmatvedības uzskaites rokasgrāmatai / kārtībai.

Ja tas ir izdarīts atbilstoši uzņēmuma specifikai, nevis tikai copy-paste no kāda internetā atrasta parauga, lai būtu, ko atrādīt, ja kāds pārbaudītājs pēkšņi apjautājas par šādas kārtības esamību uzņēmumā, grāmatvedim ir vienkāršāk veikt izmaksu klasifikāciju un pieņemt citus lēmumus. Atgādināšu, ka šī rokasgrāmata / kārtība nav "sastindzis", vienreiz izstrādāts un apstiprināts darbs, bet gan ir regulāri jāpapildina un jāatjauno.