Autorizēties

E-rēķini no 2025. gada

Visiem Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem tiek noteikts obligāts pienākums attaisnojuma dokumentu noformēt kā strukturēto e-rēķinu no 2026.gada – to paredz sagatavotie grozījumi Grāmatvedības likumā. Savukārt pārejas noteikumi nosaka, ka jau no 2025. gada 1. janvāra rēķinu aprite starp uzņēmumiem un budžeta iestādēm notiks, izmantojot tikai e-rēķinus. Kādas prasības ir plānotas? Kā e-rēķinus praktiski ieviest uzņēmumā? Abonē iSemināru un uzzini aktuālāko informāciju no Finanšu Ministrijas pārstāves Olgas Bogdanovas un finanšu konsultantes Ingas Pumpures.

  • Attaisnojuma dokumentu (e-rēķinu) elektroniskās aprites sistēmas ieviešana – koncepts un plānotais grafiks.
  • Elektroniskais dokuments grāmatvedībā likuma izpratnē:
    • “Grāmatvedības likums” normas par elektroniskajiem dokumentiem;
    • MK noteikumi Nr. 877 – grāmatvedības kārtošanas noteikumi;
    • MK noteikumi Nr. 558 – normas e-dokumentiem;
    • Pievienotās vērtības nodokļa likuma normas attiecībā uz elektroniskajiem dokumentiem.
    • Elektronisko dokumentu likums.
  • Elektronisko dokumentu izstrādāšana un noformēšana:
    • e-dokumenti - oriģināli, atvasinājumi un strukturētie rēķini - atšķirības un kopīgais;
    • dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas Vadlīnijas - iekšējās dokumentācijas izstrādāšanas "špikeris".
  • Elektroniskais dokuments vai papīra dokuments - kādas ir būtiskākās atšķirības radīšanā, glabāšanā, arhivēšanā:
    • kā papīra dokumentus pārvērst elektroniskajos - praktiskā puse, tehniskais nodrošinājums;
    • aprite, glabāšana līdz nodošanai arhīvā;
    • dokumentu nodošana arhīvā.
Cena
66.55EUR /Ne-abonentiem
iSemināra ilgums:
3:45:39
Normatīvie akti
Pievienotie faili
Inga_Pumpure_E-rekini_no_202...
(*.pdf, 5.18 MB)
Olga_Bogdanova_E-rekinu_ievi...
(*.pdf, 528.31 kB)
0 Jautājumi un atbildes
Piesakies jaunumu e-pastam!
Paroles atjaunošana
e-pasts nav pareizs!
Neesi reģistrējies?