Autorizēties
  • Ilga Robežniece

    Dokumentu arhivēšana un iznīcināšana

    10.maijā spēkā stājušies jauni arhīvu pārvaldības noteikumi – ko tie nosaka? Kā zināt, vai dokumentam piemīt arhīviska vērtība? Kā arhivēt elektroniskos dokumentus, un kā – papīra? Un kad ir pienācis laiks iznīcināt dokumentus, kuriem ir īslaicīgs glabāšanas termiņš? iSeminārā, dokumentu un arhīva pārvaldības eksperte Ilga Robežniece sniegs praktiskas zināšanas par dokumentu arhivēšanas un iznīcināšanas niansēm.

  • Olga Bogdanova un Inga Pumpure

    E-rēķini no 2025. gada

    Visiem Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem tiek noteikts obligāts pienākums attaisnojuma dokumentu noformēt kā strukturēto e-rēķinu no 2026.gada – to paredz sagatavotie grozījumi Grāmatvedības likumā. Savukārt pārejas noteikumi nosaka, ka jau no 2025. gada 1. janvāra rēķinu aprite starp uzņēmumiem un budžeta iestādēm notiks, izmantojot tikai e-rēķinus. Kādas prasības ir plānotas? Kā e-rēķinus praktiski ieviest uzņēmumā? Abonē iSemināru un uzzini aktuālāko informāciju no Finanšu Ministrijas pārstāves Olgas Bogdanovas un finanšu konsultantes Ingas Pumpures.

  • iFinanses (Konference "Darbinieku labumi")

    KONFERENCE "Darbinieku labumi"

    Kā lieliem, tā maziem uzņēmumiem ir jāzina, kā sabalansēt darbinieku pieaugošās vēlmes ar uzņēmuma budžetu un plāniem. Darbinieku motivācija un produktivitāte ir tieši saistītas ar to, cik labi viņi jūtas savā darbā un kādas priekšrocības saņem no darba devēja. Tā vietā, lai palielinātu algu, kas saistās ar lielu nodokļu slogu, pastāv dažādi papildu labumi, par kuriem nodokļi nav jāmaksā un kuri ir finansiāli izdevīgi abām pusēm.

  • Inga Zāle

    Darba laika organizēšana uzņēmumā

    Pareizi plānojot darba laiku, mēs varam ievērojami ietaupīt uzņēmuma izmaksas. Kādu darba laiku noteikt ir izdevīgāk – normālo, nepilno vai summēto, ņemot vērā uzņēmuma vajadzības? Kādos gadījumos uzņēmumam obligāti ir jāpielāgo darba laiks darbinieka vajadzībām? iSemināra lektore Inga Zāle analizēs darba laika plānošanu dažādās situācijās un tā uzskaiti. Tāpat arī tiks apskatītas prasības normatīvojos aktos, kas nosaka divus darba laika uzskaitei izmantojamos dokumentus – plānoto darba laika grafiku un faktiski nostrādāto darba laika uzskaites tabulu.

  • Inga Zāle

    Darba laika kalendārs un vidējās izpeļņas aprēķins

    Darba laika kalendārs palīdz ne tikai plānot, uzskaitīt un kontrolēt darbinieku darba laiku, bet arī aprēķināt darba samaksu. iSeminārā ar praktiskiem piemēriem lektore parādīs darba samaksas aprēķinus (algai, piemaksām, prēmijām un cita veida atlīdzībai saistībā ar darbu) visiem darba laika veidiem, tai skaitā arī bērniem un pusaudžiem. Kā arī tiks apskatīti vidējās izpeļņas aprēķini standartsituācijās un analizēti problēmjautājumi, kad vidējā izpeļņa kļūst nesamērīga salīdzinot ar algu.

  • Ilze Palmbaha-Zvirbule

    Grāmatvedības attaisnojuma dokumentu noformēšana

    Grāmatvedības likums nosaka, kā noformēt papīra un elektroniskos attaisnojuma dokumentus un kāda ir to aprites kārtība. Bet ko tas nozīmē praksē? Lektore skaidros dažādu dokumentu noformēšanas, uzskaites un aprites nianses ar praktiskiem piemēriem. Un būtiski atcerēties arī par grāmatvedības dokumentu pareizu uzglabāšanu. 

  • Ivo Krievs

    Personas datu aizsardzība uzņēmumā. 13 soļi

    Vispārīgā datu aizsardzības regula uzņēmumiem nosaka stingras prasības fizisko personu datu apstrādē. Kas ir personas dati? Kuri dati ir aizsargājami? Uz kuriem uzņēmumiem tās attiecas? Kā nodrošināt jauno prasību ievērošanu uzņēmumos? Šajā iSeminārā kopā ar zvērinātu advokātu, datu aizsardzības speciālistu Ivo Krievu pa soļiem iziesim cauri visiem procesiem, kas obligāti veicami tiem uzņēmumiem, kas personas datu aizsardzības prasības vēlas ieviest saviem spēkiem.

1
Piesakies jaunumu e-pastam!
Paroles atjaunošana
e-pasts nav pareizs!
Neesi reģistrējies?