Trešdien, 23.11.2016., Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā (CSL), kuros paredzēta atļauja Latvijā pārvietoties ar ārvalstīs reģistrētu automašīnu, maksājot nodokli.
CSL pašlaik noteikts, ka personai, kura ir Latvijas pilsonis vai nepilsonis, kā arī personai, kas saņēmusi Latvijā izdotu reģistrācijas apliecību, pastāvīgās uzturēšanās apliecību vai uzturēšanās atļauju, aizliegts Latvijas teritorijā ceļu satiksmē vadīt ārvalstīs pastāvīgi reģistrētu vieglo automobili, izņemot CSL paredzētos gadījumus.
Kā norādīts likumprojekta anotācijā, lai CSL noteiktajos gadījumos persona varētu Latvijas teritorijā ceļu satiksmē vadīt vieglo automobili, tai Ministru kabineta noteiktajos gadījumos Ceļu satiksmes drošības direkcijā jāsaņem atļauja piedalīties ceļu satiksmē. Ar likumprojektu paredzēts mainīt pašreizējo kārtību, paredzot, ka personai, kura ir Latvijas pilsonis vai nepilsonis, kā arī personai, kas ir saņēmusi Latvijā izdotu reģistrācijas apliecību, pastāvīgās uzturēšanās apliecību vai uzturēšanās atļauju, lai piedalītos ceļu satiksmē Latvijas teritorijā ar ārvalstīs pastāvīgi reģistrētu M1 un N1 kategorijas automobili, ir jāmaksā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis atbilstoši automobiļa izmantošanas laika periodam.
Nodokļa apmērs par dienu būs 10 EUR, par mēnesi - 250 EUR, par 6 mēnešiem - 600 EUR, bet par gadu - 1000 EUR.
Tāpat atbalstīts priekšlikums, saskaņā ar kuru ārvalstīs reģistrēta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli nemaksā par transportlīdzekļiem, kuri ir vai tiek reģistrēti diplomātiskās, konsulārās vai starptautiskās organizācijas pārstāvniecības vai tādas personas īpašumā, turējumā vai valdījumā, kurai ir diplomātiskās vai konsulārās privilēģijas.
Tāpat nodokli nemaksā par Aizsardzības ministrijas un Nacionālo bruņoto spēku amatpersonas (darbinieka) vai karavīra īpašumā, valdījumā vai turējumā esošo ārvalstīs reģistrētu automobili, ja tas reģistrēts valstī, kurā šī persona pilda dienesta vai darba pienākumus.
N1 kategorijas transportlīdzekļi ir mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt kravu pārvadāšanai, kuru maksimālā masa nepārsniedz 3,5 tonnas, savukārt M1 kategorijas transportlīdzekļi ir mehāniskie transportlīdzekļi, kas projektēti un būvēti galvenokārt cilvēku un viņu bagāžas pārvadāšanai, kuros papildus transportlīdzekļa vadītāja sēdvietai ir ne vairāk kā 8 sēdvietas un nav vietas stāvošu pasažieru pārvadāšanai.
Plānots, ka, veicot attiecīgos Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likuma grozījumus, ieņēmumi no ārvalstīs reģistrētu transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa nākamā gada budžetā būs 6,4 miljonu eiro.