Pandēmijas laikā tiešsaistes tirdzniecība sasniedza vēl nebijušus apmērus – turpina pieaugt to cilvēku skaits, kuri vēlas gan pārdot, gan pirkt tiešsaistē. Kā rīkoties, lai e-komercijas uzsākšana būtu raita un efektīva?
“Šodien ikviens var izmēģināt savus spēkus e-komercijā. Tiešsaistē jau darbojas gan veiksmīgi fiziskie veikali, gan privātpersonas, kuras vēlas pārvērst savu hobiju iztikas avotā. Kā pārdot preces? Ir svarīgi izvēlēties pareizo e-komercijas metodi,” stāsta “220.lv” e-komercijas platformas vadītājs Raimondas Žilēnas.
Garantēta klientu plūsma
Kam klājas labāk – patstāvīgai tirdzniecības vietai vai veikalam populārā tirdzniecības centrā?
“Digitālajā vidē līdzīgi kā realitātē panākumus gūst tie, kuri strādā veiksmīgā komandā. Visiem pārdevējiem ir nepieciešama pastāvīga klientu plūsma, tāpēc veikali tiek atvērti tirdzniecības centros. “220.lv” Marketplace ir viens no tiem, tikai – tiešsaistē,” stāsta R. Žilēnas.
Ieguldot reklāmas aktivitātēs, veikals, kas darbojas tiešsaistē, var nodrošināt pastāvīgu klientu plūsmu. Taču tam ir nepieciešami ievērojami resursi un specifiskas zināšanas. “Vienkāršāks un lētāks veids ir sākt tirgot populārā e-komercijas platformā, kuru katru dienu apmeklē simtiem tūkstoši pircēju,” stāsta R. Žilēnas.
Šobrīd vairāk nekā 2500 tirgotāju jau šim mērķim izmanto “220.lv” Marketplace. Viena no priekšrocībām ir, ka šī platforma ļauj pārdot ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā, sasniedzot vēl vairāk pircēju.
Iesākumam – minimālas investīcijas
Uzsākot tirdzniecību Marketplace, nepieciešamā infrastruktūra jau ir izveidota. Tiek piedāvāti visi iespējamie maksāšanas veidi, dažādas piegādes iespējas un klientu apkalpošanas serviss. Nav nepieciešamas papildu investīcijas mārketingā, nav jādomā, cik izmaksās maksājumu iekasēšana vai līgumu slēgšana un dažādu sistēmu integrācija. Tas e-komercijas iesācējiem ļaus ne tikai ietaupīt laiku, bet arī finanses.
“Cilvēki ir motivēti iepirkties tiešsaistē, jo ir plašs produktu klāsts, dažādi norēķinu veidi, ātra piegāde un ērti noteikumi preču atgriešanai. Tiem, kas domā par e-komercijas uzsākšanu, būtu jāuzdod sev jautājums: vai spēsim apmierināt pircēju vajadzības?” norāda R. Žilēnas.
Savukārt “220.lv” ne tikai nodrošina visus nepieciešamos instrumentus, bet arī izprot vietējo pircēju paradumus un vajadzības.
Svētā trīsvienība
Kas jādara, lai klientu apmeklējums rezultētos pirkumā? ““220.lv” pieredze liecina, ka veiksmīgai tirdzniecībai pamatā ir trīs galvenie faktori: detalizēti produktu apraksti, kvalitatīvi fotoattēli un citu pircēju atsauksmes,” iesaka R. Žilēnas.
Pēdējā laikā arvien populārāki kļūst produktu videoklipi. Tie palīdz, ja klientiem tiek piedāvāts mazpazīstams produkts. Videoklips ļauj izprast produkta pielietošanas iespējas, darbības principu un citas funkcijas.
“Domājot par patērētāju atsauksmēm, jāizvairās un jāmācās no konkurentu pieļautajām kļūdām. Klientu atsauksmes ir ļoti vērtīgas. Pamatojoties uz tām, tirgotāji var pielāgot sortimentu, cenu un citus svarīgus aspektus,” stāsta Marketplace vadītājs.
Uzmanība ikvienam
Kā pareizi piedāvāt preces, ja ir vēlme tirgoties Latvijā? Kādas ir Igaunijas tirgus nianses? Kā palielināt pārdošanas apjomu? E-pārdevējiem ir daudz jautājumu. R.Žilēnas iesaka: ““220.lv” komanda palīdz atbildēt uz visiem šiem jautājumiem. Katram, kurš pievienojas Marketplace, mēs nodrošinām personīgo menedžeri, kas palīdz visa procesa laikā – no darbības uzsākšanas līdz veiksmīgai pārdošanai. Mēs sniedzam konsultācijas, apmācības un padomus.”
1.solis – reģistrēties vietnē https://220.lv/lv/marketplace/register
Taču tas nenozīmē, ka tirdzniecība tiks uzsākta tajā pašā dienā. Pēc reģistrācijas ar tirgotāju sazināsies 220.lv menedžeris, kurš pastāstīs par sadarbības iespējām.
“Ja nosacījumi apmierinās, tad dosimies uz priekšu – noslēgsim līgumu un aicināsim sākt savu e-komercijas ceļojumu,” tā R. Žilēnas.