Valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājam vai viņa pilnvarotai personai ir pienākums likumā Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā noteiktajā kārtībā nodrošināt, lai tiktu sastādīti un 15 dienu laikā elektroniskā veidā Valsts ieņēmumu dienestā (VID) iesniegti valsts amatpersonu saraksti un to grozījumi. Lai padarītu šī pienākuma izpildi ērtāku, ātrāku un vienkāršāku, VID ir pilnveidojis valsts amatpersonu saraksta iesniegšanas formu un izstrādājis vizuālu palīgmateriālu, kurā secīgi un uzskatāmi paskaidrota valsts amatpersonu saraksta iesniegšana, atgādina VID.

VID atgādina, ka valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarotā persona, pirmoreiz iesniedzot valsts amatpersonu sarakstu, tajā norāda visas minētajā institūcijā strādājošās valsts amatpersonas, kuras par tādām uzskatāmas saskaņā ar likumu (personas atbilstība valsts amatpersonas statusam noteikta likuma Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā 4.pantā). 

Turpmāk institūcijas vadītājs vai viņa pilnvarotā persona veic grozījumus valsts amatpersonu sarakstā. Par grozījumiem sarakstā uzskatāma valsts amatpersonas amata vai darba vietas maiņa.

Valsts amatpersonu sarakstu un tajos izdarīto grozījumu iesniegšanu VID attiecībā uz valsts amatpersonām, kuras pilda amata pienākumus ārpus valsts vai pašvaldības institūcijām, nodrošina tās valsts vai pašvaldības institūcijas vadītājs, kurš tām saskaņā ar normatīvajiem aktiem pastāvīgi vai uz laiku ir deleģējis kādu no šādām funkcijām – izdot administratīvos aktus, kā arī veikt uzraudzības, kontroles, izziņas vai sodīšanas funkcijas attiecībā uz personām, kas neatrodas to tiešā vai netiešā pakļautībā, vai tiesības rīkoties ar valsts vai pašvaldības mantu, tajā skaitā finanšu līdzekļiem.