Otrdien, 3.februārī, Ministru kabineta (MK) sēdē tika izskatīts un apstiprināts MK noteikumu projekts "Muitas noliktavu darbības noteikumi", kas būtiski mazinās administratīvo slogu komersantiem, kas ir saņēmuši vai nākotnē saņems atļauju muitas noliktavas darbībai vai vienoto atļauju muitas procedūrai – glabāšanai muitas noliktavā, informē Finanšu ministrija.

Jaunie noteikumi precīzāk paredz, kādi dati ir jāiesniedz, piesakoties uz muitas noliktavas turēšanas atļauju, līdz ar to tiks paātrināts arī iesniegumu izskatīšanas process. Tāpat noteikumi vairs neparedz prasību telpu nomas līgumus reģistrēt zemesgrāmatā, kā arī vairs neparedz valsts nodevu par atļaujas saņemšanu.

Noteikumos iekļauts arī regulējums par neprecizitāšu novēršanu, ja konstatēta atšķirība starp pavaddokumentos norādīto un faktisko informāciju par preču apjomu. Tāpat noteikta rīcība gadījumos, kad uzglabāšanas laikā konstatēts preču zudums, un gadījumi, kad preču valdītājam ir jāsniedz informācija par precēm, izmantojot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Tāpat ar jauno regulējumu tiek atceltas uzskaites žurnālu formas, bet ir noteikts preču uzskaitei nepieciešamo ziņu minimums. Tas nozīmē, ka personas var izmantot savas informācijas tehnoloģiju sistēmas un nav nepieciešams izveidot atsevišķu žurnālu. Tomēr personām, kas vēlēsies turpināt izmantot šobrīd esošos uzskaites žurnālus, tas būs iespējams.

Personām, kas šobrīd ir saņēmušas atļauju muitas noliktavas darbībai vai glabāšanai muitas noliktavā, līdz šī gada 1.aprīlim ir jāiesniedz VID noliktavas plāns un / vai bunkurētājkuģa tanka (rezervuāra) izvietojuma shēma. Tāpat jāiesniedz tādu dokumentu kopijas, kas nepieciešamas rezervuāros esošā produkta daudzuma noteikšanai.