Tā kā Covid-19 ietekmē daudzi uzņēmumi savu tirdzniecību pārcēla un turpina pārcelt uz interneta vidi, nepieciešams apgūt daudz jaunas informācijas, sākot no likumdošanas aktu izpētes, uzņēmuma grāmatvedības sistēmu pielāgošanas, līgumu un grāmatvedības dokumentu pārcelšanas uz elektronisko vidi, līdz pat atbilstošu maksājumu sistēmu ieviešanai. Kā to visu darīt?
Šobrīd daudziem uzņēmumiem pirmie soļi e-komercijā jau ir aiz muguras un teorija nu jau ir transformējusies praksē, un nu ir jāsaskaras ar ikdienišķiem problēmjautājumiem. Lai meklētu atbildes uz tiem un dalītos ar praktiskiem ekspertu ieteikumiem, ko noderīgi zināt ikvienam e-vidē strādājošam uzņēmumam, SIA “Izdevniecība iŽurnāli” sadarbībā ar AS “Citadele banka” 8. un 9. jūnijā tiešsaistes platformā “Demio” organizē konferenci “E-komercija – juridiskie un praktiskie jautājumi”.
E-komercijas nozīmi mūsdienu biznesā aktualizē arī Jana Golubeva, AS “Citadele banka” karšu pieņemšanas un bankomātu pakalpojumu servisu vadītāja: “Šobrīd vairs nav jautājuma, vai būt e-komercijā, bet drīzāk – kā e-komercijā sasniegt vairāk. Pagājušā gada laikā klientu aktivitāte e-komercijas pakalpojumu izmantošanā ir pieaugusi gandrīz visos segmentos, un arī šogad pieaugums turpinās. Palielinoties klientu bāzei, pieaug arī dati, kas jāapstrādā un jāanalizē, kā arī izrakstāmie rēķini un apsekojamie maksājumi. Mēs “Citadelē” redzam šos izaicinājumus un esam mērķtiecīgi strādājuši, lai izstrādātu uzņēmējiem ērti lietojamus un biznesu veicinošus digitālos risinājumus, piemēram, uzņēmēju biznesa portālu, kas pat savā viedtālruni ļauj pārskatīt visas e-veikala transakcijas un mazo uzņēmumu ērtībai piedāvā arī izrakstīt un automātiski izsūtīt e-rēķinus. Tie ir atbalsta rīki un padomi, kas noderēs jebkuram mazajam vai vidējam uzņēmējam.”
Konferencē tiks runāts par šādiem jautājumiem:
- Distances līgums – obligātās juridiskās prasības, kas jāievēro sadarbībā ar fiziskām personām.
- Atteikšanās tiesības un nosacījumi preču atpakaļsūtīšanai vai apmaiņai.
- Produkti, kas pieejami ar vecuma ierobežojumiem – kā identificēt pircēju internetā un pārbaudīt tā vecumu?
- Kā izveidot interneta veikalu – praktiskie aspekti (preču izvietošana, apraksti, mārketings, līgumi u.c.)
- Fizisko personu datu aizsardzības prasības, tostarp, komerciālajos sūtījumos, kas jāievēro e-tirdzniecības vietām.
- Kiberdrošība – drošas sistēmas uzņēmumā un droši pirkumi.
- Darījumi ar juridiskajām personām – kā noformēt dokumentus, lai tiem būtu juridiskais spēks?
- Grāmatvedības nianses internetā pārdotām un pirktām precēm – līgums, rēķini, preču pavadzīme.
- Kas vajadzīgs labam interneta veikalam? Trešais tēva dēls, par kuru bieži nerunā.
- Praktiskie padomi ērtai un ātrai maksājumu integrēšanai un biznesa vadībai.
- Pievienotās vērtības nodoklis darījumos ar ES un trešajām valstīm – izmaiņas, kas stājas spēkā 1. jūlijā.
- Muita, preču plūsma, piegādes jautājumi.
Konferencē piedalīsies: ZAB "PricewaterhouseCoopers Legal" zvērināta advokāte Aija Panke, ZAB "SORAINEN" advokāte Zane Akermane, KPMG Zvērinātu advokātu biroja partnere, zvērināta advokāte Una Petrauska, ZAB "Ellex Kļaviņš" zvērināta advokāta palīgs Pauls Ančs, SIA "JOHANSONE UN PARTNERI" valdes locekle, zvērināta revidente Modrīte Johansone, SIA "Excellent Latvia" valdes loceklis Elvis Kvalbergs, AS "Citadele Banka" maksājumu karšu pieņemšanas vadītāja Jana Golubeva, ZAB “COBALT” nodokļu konsultāciju vadītāja Sabīne Vuškāne un citi nozares eksperti.
Vairāk informācijas: “E-komercija – juridiskie un praktiskie jautājumi”.