Šodien, 6.jūlijā, pie lasītājiem dodas IFINANSES.LV BIZNESS jaunais numurs. Tehnoloģijas ir kļuvušas par neaizstājamu instrumentu ikviena uzņēmuma darbībā – daudzviet cirkulē elektroniski dokumenti, tiek izmantots eParaksts, e-sarakste, un arī reklāma internetā, sociālajos tīklos ir iedarbīgs veids, kā piesaistīt uzmanību. Tāpēc kā jūlija numura galveno tēmu izvēlējāmies e-vidi. 

Piedāvājam izlasīt:

Ātrākie zirgi biznesam

Viens no pirmajiem cilvēkiem, kurš nāk prātā, domājot par informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, ir Signe Bāliņa – Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas prezidente. Uz Signes galda, protams, vieta ir gan datoram, kas vienlaicīgi ir arī “planšete”, gan viedtālrunim, bet viņa pati atzīst, ka ikdienā labprāt tiekas ar cilvēkiem, lai nezaudētu tiešās komunikācijas prieku un turētos līdzsvarā starp virtuālo un reālo dzīves vidi.

Mūsdienu bizness: ne dienu bez interneta

Šomēnes uzņēmējiem par e-vidi uzdevām nedaudz provokatīvus jautājumus, jo gribējām uzzināt, cik lielā mērā tiek domāts par datu drošību, cik stundu no darba laika uzņēmumu vadītāji pavada internetā, cik e-pastu uzraksta un cik bieži dodas uz tikšanos? Ar savu pieredzi dalās SIA "Microsoft Latvia" vadītājs Ēriks Eglītis, AS "West Kredit" valdes loceklis Artūrs Silantjevs, SIA "Euroskor Latvija" valdes loceklis Aldis Lūsis un "Pica Lulū" picēriju tīkla saimnieku SIA "Later Ltd" direktore Sandra Gorbunova.

Kriptovalūtu bīstamais vilinājums

Lai arī dažādas interneta valūtas var izmantot kā maksāšanas līdzekli un, iespējams, pelnīt uz svārstību rēķina, tomēr atšķirībā no tradicionālās valūtas tām nav pilnīgi nekāda seguma.

Latvieši arvien aktīvāk iepērkas internetā

Līdzīgi kā pasaulē, arī Latvijas interneta veikalu vide piedzīvo izaugsmi. Interneta veikali vairs neslēpj savas ambīcijas, runājot par Baltijas tirgu. Valstu ekonomikām atkopjoties pēc krīzes un pieaugot iedzīvotāju ienākumiem, līderu ambīcijas, visticamāk, attaisnosies.

Mobilās aplikācijas izstrāde – Češīras kaķa jautājums

Mobilās aplikācijas kļuvušas par rīku, bez kura daudzu cilvēku ikdiena mūsdienās nav iedomājama. Ar aplikāciju palīdzību var ērti lietot sociālos tīklus, pasūtīt taksometru vai klausīties mūziku. Tomēr uzņēmējam, kurš vēlas savu biznesu papildināt ar mobilo aplikāciju, vispirms ir jāmeklē atbilde uz fundamentāliem jautājumiem - vai tiešām aplikācija ir vajadzīga, un ar kādu saturu to aizpildīt?

Nemitīgā cīņa ar ļaunprogrammatūru

Biznesa datorsistēmām ir dažādi apdraudējumi, taču neskaitāmos pētījumos ļaunprogrammatūra arvien tiek ierindoda 1.vietā. Kāpēc tā? Tas ir apdraudējums, ar ko nākas sastapties visbiežāk. Turklāt arī cita veida uzbrukumos kā palīginstrumenti tiek izmantotas ļaunprogrammas, piemēram, kliedētais pakalpojumatteices uzbrukums ir grūti iedomājams bez inficētu datoru “armijas”.

Stereotipi, kas jālauž, par eParakstu

Lai gan droša elektroniskā paraksta - eParaksta - mūžs Latvijā jau gandrīz pārkāpis desmitgades slieksni, eParakstīti jau vairāki nekā 8 miljoni dokumentu un iedzīvotājiem pieejami 3 dažādi eParaksta nesēji, vēl arvien tikai nepilni 10% no valsts iedzīvotājiem ir saņēmuši savu drošu elektronisko parakstu, un tikai aptuveni desmitdaļa no tiem izmanto šo parakstu ikdienā.

Vai lietišķam e-pastiņam rullē ŠITĀDS virsrakstiņš?:)

Tas, ko mēs sakām, ne vienmēr ir tas pats, ko klausītājs dzird. Līdzīgi ir ar e-pasta vēstulēm – tas, ko saņēmējs izlasa, ne vienmēr ir tas pats, ko mēs esam domājuši. Pētījumi ir pierādījuši, ka 65% e-pasta vēstuļu tiek pārprastas. Citādi uztverta vai interpretēta tiek intonācija, nolūks, pat informācija. Labi uzrakstīta e-pasta vēstule palīdzēs ekonomēt gan sūtītāja, gan saņēmēja laiku un radīs priekšstatu, ka esat gudrs un cienījams sadarbības partneris.

Mākslīgais intelekts kā biznesa atbalsta rīks

Runājot par mākslīgo intelektu, prātā nāk ekonomiski un tehnoloģiski attīstītas valstis, kā ASV (NASA), Japāna, vai ļoti turīgas kompānijas, kā“Google”, “Facebook”, “Amazon” u.c. Taču patiesībā mūsdienās iespēja izmantot mākslīgo intelektu ir visiem uzņēmumiem. Arī Latvijā tā kļūst par arvien biežāk sastopamu praksi. Piemēram, SIA “Apply” var lepoties ar vairākiem mākslīgā intelekta projektiem, kas paredzēti biznesa vajadzībām.

Kosmosa tehnoloģijas palīdz audzēt konkurētspēju

Plašās iespējas, ko mūsdienās sniedz jaunās tehnoloģijas, ir pārsteidzošas, taču tikai retais aizdomājas, ka to starpā ir arī kosmosa tehnoloģijas, kas kļuvušas par ikkatra moderna sabiedrības locekļa ikdienu.

Bizness internetā: ar ko rēķināties uzņēmējam?

Lai arī no malas varētu šķist, ka uzsākt biznesu internetā vai padarīt internetu par nozīmīgu komercdarbības daļu ir viegli, tas ir maldīgs priekšstats. Lai uzņēmums noturētos interneta vidē ar savu komercdarbību un ietilptu tajos 10%, kas, spriežot no dažādiem avotiem, ir tā aptuvenā proporcija, kam izdodas ne tikai izdzīvot, bet arī būt sekmīgiem, ir ieteicams apsvērt dažādus organizatoriskos un juridiskos jautājumus un riskus.

Ir jātur atvērts prāts

Ciemošanās AS “Swedbank” norit nopietnā un lietišķā noskaņā. Kā jau bankā. Iespējams, tieši šī lietišķā attieksme rada klientiem tik nepieciešamo drošības un uzticamības izjūtu. Arī uz manu “iesildīšanās” jautājumu: “Kā klājas?” AS “Swedbank” Baltijas Klientu apkalpošanas kanālu kompetences centra vadītājs Ģirts Bērziņš atbild baņķieriem raksturīgā manierē: “Jūtamies labi. Ja klienti ir apmierināti, tas dod gandarījumu un liek labi justies arī mums.” Šīs sarunas lielākā vērtība ir Ģ.Bērziņa plašās zināšanas par e-vidi. Klausos viņā, izjūtot apbrīnu un patiesu cieņu par plašo redzējumu.

Abonē IFINANSES.LV BIZNESS www.ifinanses.lv sadaļā Abonēšana vai iegādājies Rimi un Narvesen kioskos visā Latvijā.