Lai lietotājs veiktu darbības ar elektroniskajām ierīcēm un iekārtām, kuras Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vienotajā datubāzē (reģistrā) reģistrētas atbilstoši iepriekšējām tehniskajām prasībām (reģistrētu, pārtrauktu elektronisko ierīču un iekārtu lietošanu, kā arī pārvietotu vai izslēgtu tās no VID vienotās datubāzes (reģistra)), turpmāk lietotājiem normatīvajā aktā noteiktie dokumenti jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS), informē VID.

Lietotājam EDS jāizvēlas sadaļa "Dokumenti", no dokumentu saraksta izvēloties izvēlnes "No veidlapas" – "Citi" – "Informācija VID klientu apkalpošanas centriem". Šajā izvēlnē detalizēti jānorāda reģistrējamās elektroniskās ierīces vai iekārtas veids, reģistrācijas adrese, Grand Total u.tml., kā arī obligāti jāpievieno ieskenēta iekārtas tehniskā pase.

Fizisks ieraksts elektroniskās ierīces vai iekārtas tehniskajā pasē netiks veikts, bet VID EDS lietotājam tiks nosūtīts ar drošu elektronisko parakstu parakstīts apliecinājums par konkrēto darbību ar elektronisko ierīci vai iekārtu, vienlaicīgi šo darbību reģistrējot VID vienotajā datubāzē (reģistrā).

Šis apliecinājums ir tehniskās pases neatņemama sastāvdaļa. Elektroniskās ierīces vai iekārtas lietotājam elektroniski parakstītais apliecinājums jāglabā elektroniskā formā, kā arī jāsagatavo šī dokumenta atvasinājums un tas jāglabā kopā ar tehnisko pasi, lai nepieciešamības gadījumā to būtu iespējams uzrādīt VID pārbaudē.