Otrdien, 22.jūlijā, spēkā stājās grozījumi MK noteikumos Nr.537 Noteikumi par prasībām ierakstīto un apdrošināto pasta sūtījumu izsniegšanai, ar kuriem paplašina uzrādāmo dokumentu klāstu pasta sūtījumu izņemšanai. Lai iedzīvotājiem atvieglotu pasta sūtījumu izņemšanas procesu, ierakstītus un līdz 150 EUR apdrošinātus pasta sūtījumus iedzīvotāji var saņemt, uzrādot arī jebkuru citu valsts iestādes izdotu dokumentu, pēc kura iespējams identificēt attiecīgo personu, informē Satiksmes ministrija.

Proti, dokumentam jāsatur šāda informācija: attiecīgā dokumenta numurs, dokumenta izdevējs, dokumenta derīguma termiņš, kā arī dokumenta turētāja fotogrāfija, personas kods un personiskais paraksts. Šāds dokuments ir, piemēram, autovadītāja apliecība.

Tas nozīmē, ka, izņemot ierakstītu vai līdz 150 EUR apdrošinātu pasta sūtījumu kādā no VAS Latvijas Pasts (LP) filiālēm, iedzīvotāji var uzrādīt ne tikai personu apliecinošu dokumentu (pasi vai personas apliecību), bet arī autovadītāja apliecību (un pilnvaru, ja sūtījumu saņēmēja vārdā izņem pilnvarota persona).

Paplašinot uzrādāmo dokumentu klāstu, tiks ietaupīts iedzīvotāju laiks, kā arī samazinātas rindas LP filiālēs, jo samazināsies to gadījumu skaits, kad iedzīvotājs ir ieradies LP, taču pakalpojumu nav varējis saņemt, jo nav līdzi personu apliecinoša dokumenta.

Pasta sūtījumus, kuru apdrošināšanas summa pārsniegs 150 EUR robežu, LP joprojām varēs izņemt vienīgi, uzrādot personu apliecinošus dokumentus – pasi vai personas apliecību (un pilnvaru, ja sūtījumu saņēmēja vārdā izņem pilnvarota persona).