Valsts ieņēmumu dienests (VID), veicot nodokļu administrēšanas pasākumus, ir konstatējis uzņēmumu pāreju starp vairākiem Rīgā strādājošiem uzņēmumiem.

Ņemot vērā, ka konstatēto faktu kopums apliecina, ka laikā no 2017. gada 22. novembra līdz 2018. gada 30. aprīlim notikusi uzņēmumu pāreja, saskaņā ar likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Likums) 10. panta 2. daļas 5. punktu un likuma "Par nodokļiem un nodevām26. panta 1. un 3. daļu, tika pieņemts lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu bezstrīda kārtībā vairāk nekā 10 milj. eiro apmērā.

Uzņēmuma pāreja ir komercsabiedrībā izmantojamo resursu (darbinieku, mantas/aktīvu, u. c.) pārnešana uz citu komercsabiedrību, turpinot iepriekš veikto saimniecisko darbību, bet jau bez parādu saistībām. Faktiski uzņēmumu pāreja ir visu uzņēmumā ietilpstošo lietu un vērtību pāreja citas komercsabiedrības īpašumā vai lietošanā, kuras ir nepieciešamas patstāvīgās saimnieciskā darbības turpināšanai, saglabājot iepriekšējo identitāti.

Konstatējot uzņēmuma pāreju un ņemot vērā Komerclikumā noteikto solidāro atbildību, uzņēmuma nodevēja nenomaksātais nodokļu parāds tiek piedzīts arī no uzņēmuma ieguvēja, pieņemot lēmumu par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu.

Saskaņā ar Likumu uzņēmums lēmumu par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņu var apstrīdēt VID ģenerāldirektoram septiņu dienu laikā no tā paziņošanas dienas.