SIA "MERCELL LATVIA" (www.mercell.com) ir ērti izmantojama platforma, kurā pasūtītāji virtuāli satiekas ar piegādātājiem, komunicē un vienojas par sadarbību. Tas ir ērts instruments, kas uzņēmēju ikdienu padara vienkāršāku un ļauj skatīties plašāk. Uzņēmuma vadītājs Ainārs Liepa atzīst, ka viņam ir būtiski, lai abas iepirkumu puses saņemtu kvalitatīvi sagatavotu un profesionālu informāciju, to novērtē arī klienti.
"MERCELL" darbojas 2 virzienos:
- potenciālie piegādātāji šeit var saņemt informāciju par esošajiem un gaidāmajiem iepirkumiem;
- pasūtītāji var izvietot savus iepirkumus un saņemt plašu piedāvājumu, lai izvēlētos savām vēlmēm un iespējām piemērotāko.
Kā radās ideja veidot šādu platformu?
Ideja dzimusi 1999.gadā Norvēģijā, kur atrodas mūsu uzņēmuma mātes kompānija. Šobrīd tā veiksmīgu darbojas 7 valstīs, visā ziemeļu reģionā, līdz ar to Latvijas piegādātāji, ja tiem ir interese, var redzēt arī citu valstu piedāvājumus, startēt tajos. Ja plānots kādas valsts tirgū startēt nākotnē, šis ir lielisks veids, kā izzināt situāciju, novērtēt piedāvājumu un cenas.
Kādi vēl ieguvumi bez iepirkumu paziņojumiem pieejami "MERCELL" lietotājiem?
Esam kā platforma, kurā vienuviet pieejama ne tikai informācija par aktuālajiem iepirkumiem, bet arī iespēja sistematizēt, analizēt datus, komunicēt ar partneriem un pasūtītājiem utt. Ikviens mūsu klients var redzēt detalizētu informāciju par specifikāciju, pretendentu skaitu, rezultātiem. Sistēma veidota ērta un pārskatāma.
Vai pie jums iepirkumu var izsludināt jebkurš? Arī neliels uzņēmums vai fiziskā persona?
Jā. Tie var būt arī pasūtītāji, kuriem nepieciešams veikt tikai 1 iepirkumu, piemēram, nomainīt mājai jumtu. Tiesa, sekojam līdzi, lai šis nepārvēršas par sludinājumu portālu, kurā, piemēram, tiek meklēts serviss, kurā var automašīnai nomainīt riepas. Iepirkumiem ir jābūt interesantiem piegādātājiem.
Vai informācija pieejama tikai par privātajiem vai arī valsts iestāžu izsludinātajiem iepirkumiem?
Apkopojam visu informāciju – gan par valsts un pašvaldības iestāžu izsludinātajiem iepirkumiem, gan arī uzņēmēju un privātpersonu. Viss ir saistīts vienā sistēmā. Tāpat arī apkopojam medijos publicētos sludinājumus, informāciju no valsts un pašvaldību iestāžu mājas lapām.
Vai Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB) uztverat kā savus konkurentus vai partnerus?
Kaut kādā ziņā jau mēs konkurējam, jo uzņēmēji apmeklē abus šos portālus, taču no pakalpojumu klāsta viedokļa mēs noteikti neesam konkurenti. Daļu informācijas mēs paši ņemam no IUB mājas lapas, jo tieši tur sludinājumus ievieto visi publiskā iepirkuma subjekti, uz kuriem attiecas valstī noteiktais regulējums. Informāciju pielāgojam mūsu klientiem interesantā formātā. Taču šī ir tikai viena no sadaļām, izmantojam arī citus avotus.
Vai aktuālo informāciju klienti saņem tikai un vienīgi www.mercell.com, vai arī nosūtat to viņiem, piemēram, uz e-pastu?
Katru rītu klienti saņemt aktuālo informāciju par jaunajiem iepirkumiem. Ērti, ka tā ir sistematizēta un pielāgota katram individuāli. Piemēram, ja kompānija sniedz jumiķa pakalpojumus, tad ik rītu no mums saņems informāciju par aktuālajiem sludinājumiem, kuros pasūtītāji meklē jumiķi, tāpat arī tiks pievienota informācija par celtniecības un rekonstrukcijas darbu iepirkumiem. Lai skatītos vēl plašāk, pievienojam arī informāciju par tuvākajā nākotnē plānotajiem iepirkumiem šajā nozarē.
Savā ziņā veicat iepirkumu speciālista darbu?
Es drīzāk gribētu teikt, ka esam palīgs iepirkumu speciālistiem, uzņēmumu vadītājiem utt. Lielajos uzņēmumos ir iepirkumu vadītāji, kuri paši meklē informāciju, izvēlas piemērotāko, komunicē ar piegādātājiem, taču mēs viņiem atvieglojam meklēšanas fāzi, jo viss ir apkopots vienuviet. Esam kā darba instruments, kas palīdz strādāt efektīvāk.
Kādu nozaru uzņēmumi dominē jūsu datu bāzēs?
Te ir pārstāvētas teju visas nozares, kurās ir aktuāla iepirkumu tēma, bet lielākoties tās ir bankas, telekomunikāciju uzņēmumi, dažāda mēroga tirdzniecības uzņēmumi un būvnieki.
Kā izjūtat valsts kopējo ekonomisko attīstību? Vai krīzes laikā iepirkumu skaits mazinājās?
Ekonomisko attīstību jūtam, taču tieši pretēji – jo smagāks laiks ekonomikā, jo aktīvāka komunikācija notiek mūsu platformā. Ja klājas labi, uzņēmumi ir aizņemti ar darbu, viņiem ir mazāk laika informācijas meklēšanai. “MERCELL” kopumā gan attīstās neatkarīgi no izmaiņām ekonomikā – neesam piedzīvojuši straujus lēcienus, taču 10 gadu laikā, kopš darbojamies Latvijā, ir vērojama nemitīga mērena izaugsme.
Vai ir pieejama arī izmēģinājuma versija, lai iepazītos ar platformas iespējām?
Protams! Pirms pakalpojuma iegādes ikviens interesents var nedēļu "MERCELL" izmantot bez maksas. Tieši izmēģinot parasti kļūst skaidrs, cik ērts darba instruments šis ir.
Sasniedziet jaunas iepirkumu virsotnes kopā ar mums!