Līdz šim, ja pirkumam konta izrakstā pretī nebija attaisnojuma dokumenta - čeka, šo naudas summu, kas iziet no konta, es grāmatoju uz ar saimniecisko darbību nesaistītajiem izdevumiem. Nesen pārņēmu kārtot grāmatvedību firmai, kurai iepriekšējā grāmatvede visus pirkumus, kas iziet no bankas konta, ir iegrāmatojusi uz kontu 2380 un visus čekus grāmatojusi kā avansa norēķinus, nepievēršot uzmanību tam, vai pirkuma apmaksa ir veikta skaidrā naudā vai ar firmas karti. Es vēlētos noskaidrot, cik korekti ir šādi grāmatojumi? Otrs jautājums man ir par iespēju izņemt skaidro naudu veikalā. Konta izrakstā parādās teksts pirkums un skaidras naudas izņemšana, un uzņēmuma vadītājs nav saglabājis čeku, kur būtu atšifrēts, vai par visu konta izrakstā norādīto summu ir izņemta skaidra nauda vai bijis arī kāds pirkums. Vai šādam ierakstam es varu sagatavot kases ieņēmumu orderi un grāmatot kā ieņēmumus kasē?