Ziņot par kļūdu!

No 1.jūlija par precēm zemas vērtības sūtījumos – 3 eiro muitas nodoklis

01.07.2026.  •  3 MIN
No 1.jūlija par precēm zemas vērtības sūtījumos – 3 eiro muitas nodoklis
Autors
iFinanses 360

No 2026.gada 1.jūlija par precēm, ko iedzīvotāji iegādājas interneta veikalos un tirdzniecības platformās ārpus Eiropas Savienības, jāmaksā muitas nodoklis. To paredz izmaiņas Eiropas Savienības tiesību aktos par muitas nodokļa piemērošanu e–komercijas sūtījumiem no trešajām valstīm, ko saņem personas Eiropas Savienībā, tajā skaitā Latvijā.

1.jūlijā stājas spēkā Eiropas Savienības (ES) regula 2026/382, ar kuru tiek atcelts pašreizējais atbrīvojums no muitas nodokļa sūtījumiem, kuru vērtība nepārsniedz 150 eiro, informē Valsts ieņēmumu dienests. Lai zemas vērtības sūtījumu atmuitošana arī turpmāk noritētu ātri, tiek ieviesta vienkāršota muitas nodokļa aprēķina metode – katrai preču pozīcijai sūtījumā tiek piemērots 3 eiro fiksēts muitas nodoklis. 

“Pozīcija” ir viena vai vairākas preces sūtījumā, kurām ir viena un tā pati tarifa klasifikācija, apraksts un izcelsme. Tas nozīmē, ja sūtījumā ir, piemēram, dažādi apģērbi, muitas nodoklis 3 eiro apmērā tiek piemērots katrai pozīcijai atsevišķi. Kleita, vīriešu bikses, zīdaiņu apģērbs un T krekls atbilstoši tarifa klasifikācijai ir četru dažādu pozīciju preces, tātad par šādu sūtījumu jāmaksā muitas nodoklis 12 eiro apmērā.

Bez izmaiņām piemērošanā arī turpmāk par visām precēm sūtījumos jāmaksā pievienotās vērtības nodoklis (PVN).

Ja interneta veikals vai e–komercijas platforma, piemēram, “Temu”, “AliExpress”, “Shein”, “eBay”, pārdod preces īpašajā PVN režīmā, kas dod tiesības iekasēt nodokļus jau pirkuma brīdī (IOSS režīms), gan PVN, gan muitas nodokli var samaksāt, veicot pirkumu. Tādā gadījumā sūtījuma saņēmējiem pašiem muitas formalitātes nav jākārto, jo preču muitošanu veic sūtījuma piegādātājs. 

Pārējos gadījumos nodokļi jāsamaksā tad, kad tiek veikta Latvijā nonākušā sūtījuma muitošana. Tāpat kā līdz šim, sūtījuma saņēmējs var izvēlēties sev ērtāko preču muitošanas veidu: vai nu atmuitot pats, pieslēdzoties VID elektroniskās deklarēšanas sistēmai, aizpildot un iesniedzot vienkāršoto Importa muitas deklarāciju pasta sūtījumiem, vai arī izmantojot VAS “Latvijas Pasts” vai eksprespastu muitas brokeru vai citu muitošanas speciālistu piedāvātos maksas pakalpojumus muitas formalitāšu veikšanai. 

Turpinot izmaiņu ieviešanu e–komercijas jomā, ES no šī gada 1.novembra visiem sūtījumiem no trešajām valstīm tiks piemērota apstrādes maksa (Union handling fee) – divi eiro par katru preču pozīciju sūtījumā.

Izmaiņas attieksies uz preču iegādi jebkurā trešajā valstī – Ķīnā, ASV, Apvienotajā Karalistē, Norvēģijā, Šveicē un pārējās valstīs, kas nav ES dalībvalstis. 

Grozījumi ES tiesību aktos tiek veikti, lai veicinātu godīgu konkurenci, novēršot situāciju, kurā trešo valstu tirgotājiem ir cenu priekšrocības salīdzinājumā ar ES uzņēmējiem, kuri nodokļus maksā pilnā apmērā.

Pamanīji kļūdu?
Iezīmē tekstu un spied "ziņot par kļūdu".
Komentāri
Lai komentētu, autorizējies!
Autorizēties
Vēl no šīs rubrikas
Globālajā inovāciju indeksā Latvija pakāpusies Globālajā inovāciju indeksā Latvija pakāpusies
  •  
09.10.2026
Vides informācija vai komercnoslēpums? Vides informācija vai komercnoslēpums?
  •  
09.10.2026
Maina samazinātās patentmaksas maksāšanas nosacījumus Maina samazinātās patentmaksas maksāšanas nosacījumus
  •  
09.10.2026
Patentu valde maina nosaukumu Patentu valde maina nosaukumu
  •  
09.10.2026
Sagatavoti grozījumi iedzīvotāju ienākuma nodokļa likumā Sagatavoti grozījumi iedzīvotāju ienākuma nodokļa likumā
  •  
08.10.2026
Kriptoaktīviem piemēros ieguldījumu konta principu Kriptoaktīviem piemēros ieguldījumu konta principu
  •  
08.10.2026
Sociālie uzņēmumi varēs sadalīt peļņu
  •  
08.10.2026
TOP 3: vidējā izpeļņa, PVN rēķini un nodokļi veselības apdrošināšanai
  •  
08.10.2026
Būs Arhitektūras likums
  •  
08.10.2026
Paplašina iespējas saņemt OCTA atlīdzību
  •  
08.10.2026
Pieaug vēlme veidot savu uzņēmumu
  •  
08.10.2026
Nodokļi fiziskām personām darījumos ar kokmateriāliem
  •  
07.10.2026
Arī turpmāk atbalstīs investīciju projektus
  •  
07.10.2026
Vēlas aizsargāt darba ņēmēju garīgo un fizisko veselību
  •  
07.10.2026
Būs minimālā zemes likumiskās lietošanas maksa
  •  
07.10.2026
Par mums Attālinātais līgums Ētikas standarts Sīkdatnes Lietošanas noteikumi un datu privātuma politika
Klientu apkalpošana
Tālrunis: 67280693
E-pasts: info@iZurnali.lv
Darba laiks: 8:00 – 16:30 (I-V)
Redakcija
Tālrunis: 22330714
E-pasts: redakcija@iZurnali.lv
Darba laiks: 8:00 – 16:00 (I-V)
Reklāma
Tālrunis: 29404257
E-pasts: janis@iZurnali.lv
Konferences un semināri
Tālrunis: 66915571
E-pasts: seminari@iZurnali.lv
Darba laiks: 8:00 – 16:00 (I-V)
Rekvizīti
SIA "Izdevniecība iŽurnāli"
Juridiskā adrese: Lastādijas iela 10, Rīga, LV-1050
Biroja adrese: Lastādijas iela 12, Rīga, LV-1050
Reģistrācijas numurs: 40103221835
PVN reģistrācijas numurs: LV40103221835
Swedbank, LV48HABA0551024842696
SEB banka, LV84UNLA0055004409856
© 2009 - 2026 SIA "Izdevniecība iŽurnāli"
MIA Logo