Kā efektīvi nodrošināt pieaugošo biznesa datu pārvaldību reāllaikā? Kā attālināti apmierināt pieaugošās pircēju prasības un sniegt labāko servisu? Kā paātrināt maksājumu saņemšanu no pircējiem? Šie ir tikai daži no jaunajiem uzņēmēju izaicinājumiem, kurus atnesusi gan pandēmija, gan tehnoloģiju nemitīgā attīstība. Lai palīdzētu tikt galā ar šiem un citiem izaicinājumiem, Citadeles karšu pieņemšanas un bankomātu pakalpojumu servisu vadītāja Jana Golubeva, kura ikdienā palīdz uzņēmumiem izvēlēties ērtākos un efektīvākos e-komercijas risinājumus, ir sagatavojusi vērtīgus padomus.   

Mainījusies e-biznesa ekosistēma

Attīstoties tehnoloģijām un maksājumu risinājumiem, pilnībā ir izmainījusies e-biznesa ekosistēma. Ja agrāk par normu tika uzskatīta iepirkšanās klātienē pie tirgotāja, tad mūsdienās iepirkšanās var būt no jebkuras vietas – tiešsaistē internetveikalos, pašapkalpošanās terminālos, pa telefonu, sociālajos tīklos un pat ar POS termināli mežā. Līdz ar to mainījušies ir arī maksājuma rīki, un skaidras naudas darījumi arvien pārliecinošāk tiek aizstāti ar alternatīviem, daudzveidīgiem risinājumiem. Tātad secinām, ka pēdējos gados ir mainījušies uzsvari – no tirgotājam šķietami ērtākiem norēķinu veidiem galvenais fokuss ir pārgājis uz pircēju vēlmju apmierināšanu, tādā veidā uzlabojot iepirkšanās pieredzi.

Pandēmijas, tehnoloģiju attīstības un pieaugošo pircēju prasību dēļ ir iestājies e-komercijas laikmets visā pasaulē. ASV 2020. gadā piedzīvots straujākais e-komercijas kāpums 20 gadu laikā – 44%, un Baltijas e-komercijas tirgus apjoms jau pārsniedz 1,5 miljardus eiro. Rādītāji skaidri norāda, ka piedāvāt e-komercijas risinājumus uzņēmumam ir nevis ekstra, bet jau ikdienas nepieciešamība.

Pircēja ceļā svarīgākais ir pirkuma apmaksas pieredze

Tātad risinājums ir skaidrs – jābūt e-komercijā. Kur tad ir problēma? Bieži vien izaicinājums ir izvēlēties piemērotāko rīku, kas atbilst gan klientu gaidām, gan atvieglo ikdienas procesus un veicina biznesa izaugsmi.  

Aplūkojot pircēja ceļu un galvenos ķēdes posmus, kas ietekmē, vai klients iegādāsies preci un vai atgriezīsies un veiks atkārtotu pirkumu, redzam, ka pircēja ceļš sastāv no trīs posmiem - pirms pirkuma veikšanas posms, pirkuma veikšanas brīdis un pēc pirkuma veikšanas posms. Šajos posmos uzņēmums cenšas izraisīt pircēja interesi, parādīt vajadzību pēc produkta ar mārketinga kampaņām, mudina noformēt pirkumu un sniedz klientam atbalstu. Tomēr, lai cik efektīvas mārketinga kampaņas, izcils klientu serviss uzņēmumam nebūtu,  pircējam dažu sekunžu laikā ir iespēja izlemt, vai darījums notiks, – un to bieži izšķir tieši pirkuma apmaksas pieredze. Tai ir jābūt vienkāršai un klientam ērtai.

Kā samazināt pirkuma apmaksu no 20 soļiem līdz dažiem?

Kas tad ir tas, ko pircējs sagaida šajā pirkuma veikšanas posmā? 

Veicot Citadeles pētījumu ar 2000 respondentu dalību par viņu iepirkšanās pieredzi tiešsaistē, iezīmējās vairāki e-veikalu klupšanas akmeņi. Tikai 12% no respondentiem bija pilnībā apmierināti ar pirkuma noformēšanas procesu. Absolūtais vairākums bija saskāries vismaz ar vienu aizķeršanos pirkuma noformēšanas laikā. Veicot vairāku veikalu lietotāju testus, secinājām, ka pircējam ir jāveic vidēji 20 un vairāk soļi jeb darbības, noformējot pirkumu. Tās ir divdesmit iespējas pazaudēt klientu, jo smagnējā iepirkšanās pieredze neatbilst pašreizējam viedtālruņu laikmetam. 

Rezultātā pieaug pamesto pirkumu grozu skaits, uzņēmumiem samazinās ieņēmumi un biznesa rezultāti, kā arī ieguldījumi mārketingā un pircēju piesaistē nes zemāku atdevi. 

Kādus risinājumus izvēlēties?

Plānojot un analizējot dažādus e-komercijas risinājumus, jāpatur prātā, ka runa nav tikai par pircēju vēlmju apmierināšanu, bet būtiska nozīme arī ir uzņēmuma vajadzībām. Pirms konkrētu risinājumu izvēles, jāsaprot, kas būs produkts vai pakalpojums, kurš tiks tirgots tiešsaistē. Jāsaprot, vai pārdošana būs lokālam tirgum vai starptautiskam? Kā arī jāizvērtē galvenais aspekts – kāds ir e-biznesa modelis? Jo katram biznesa modelim ir piemērots savs maksājumu risinājums. Tomēr ir iespējams arī izvēlēties vieglāku risinājumu, kas šos veidus apvieno un sniedz papildus priekšrocības.

header.PNG

Lai risinātu šos uzņēmēju un arī pircēju izaicinājumu, Citadele izveidoja risinājumu Klix, kas vienā integrācijā uzņēmējam ļauj piekļūt visiem e-komercijas maksājumu risinājumiem, un piedāvā vēl citus unikālus pakalpojumus. Svarīgi atzīmēt, ka Klix sastāv no risinājuma integrācijas uzņēmēja pusē un vienreizējas informācijas ievadīšanas klienta pusē. Tas nozīmē, ka, izvēloties apmaksāt pirkumu ar Klix, klients vienreiz izveidos savu klienta profilu un nākamreiz jau varēs apmaksāt pirkumu ar Klix, ievadot tikai telefona numuru.

Biznesa portāls – palīgs efektīvai uzņēmuma darbībai un datu analīzei

Ne tikai tehnoloģiju attīstība maina pircēju paradumus un vēlmes, lielu ietekmi uz iepirkšanās pieredzi atstājusi arī pandēmija. Veicot Citadeles Latvijas biznesa klientu portfeļa analīzi un salīdzinot, kā 2020. gadā un šī gada sākumā ir mainījušās ienākošās klientu darījumu plūsmas, redzam, ka gada laikā ievērojami ir pieaudzis dažādu maksājumu veidu transakciju skaits, ko saņem uzņēmēji. Par 51% pieauguši karšu maksājumi internetā, internetbankas maksājumi pieauguši par 66%, savukārt ienākošie pārskaitījumi uzņēmumiem pieauguši par 18%. Apzinoties, ar cik daudz un dažādām klientu darījumu plūsmām saskaras uzņēmumi, gan tie, kuriem ir tirdzniecības vietas, gan tie, kuri veic tirdzniecību tiešsaistē, viens no šī laikmeta lielākajiem izaicinājumiem ir spēja efektīvi pārvaldīt biznesa datus, ērti pārraudzīt biznesa darījumus no jebkuras vietas un jebkurā laikā, ierīcē, kā arī spēt tos ātri apkopot un analizēt reāllaikā. Ar šo izaicinājumu saskaras, gan mazie un vidējie uzņēmumi, gan arī lielāki uzņēmumi.

Jo attīstīt, uzturēt pielāgotas biznesa procesu vadības sistēmas un veikt integrācijas ar dažādiem datu piegādes kanāliem prasa lielas laika un finanšu investīcijas, turklāt, tiešu tūlītēju ietekmi uz biznesa rādītājiem tas nedod.

Citadele, meklējot risinājumu, ir pilnveidojusi savu jaunās paaudzes biznesa portālu mazo un vidējo uzņēmumu segmentam.

Kas ir Citadeles Biznesa portāls un kādas ir tā galvenās priekšrocības? Uzzini šeit!

Galvenie ieguvumi uzņēmējiem, izmantojot biznesa portālu

  • Ātri iegūt datus par klientu darījumiem, gan pārskatu formā, gan atsevišus darījumus.
  • Viegla iespēja salīdzināt darbības rezultātus gan pa tirdzniecības vietām, gan pa dažādiem laika periodiem, salīdzinot izmaiņas.
  • Balstoties uz klientu segmentu, var veikt padziļinātāku analīzi par labāko biznesa dienu vai stundu, analizējot klientu plūsmu tirdzniecības vietās.
  • Veikt interneta pirkuma atgriešanu pircējam ar vienu klikšķi.
  • Izrakstīt rēķinus un automātiski izsūtīt klientam ar iespēju to apmaksāt uzreiz ar karti vai populārāko banku internetbankām.
  • Un citas iespējas, ko plānojam turpināt ieviest, balstoties uz klientu pieprasījumiem.

Nekad iepriekš uzņēmumiem nav bijis tik daudz atbalsta rīku un digitālo risinājumu. Vēl pirms gada liela daļa uzņēmējam ikdienā nepieciešamo risinājumu bija saņemami tikai klātienē. Šogad uzņēmējam jau ir iespējams pilnībā digitāls biznesa izaugsmes ceļš.

Kopš šī gada jūnija Citadelē iespējams arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem kļūt par bankas klientu un atvērt kontu attālināti. Pieteikuma aizpildīšana ir automatizēta un dati tiek savākti no visiem reģistriem. Līdz ar to, konta atvēršana iespējama pat vienas stundas laikā, un uzņēmējs jau var sākt darboties, pieteikt POS termināli, integrēt e-veikala risinājumu, uzsākt tirdzniecību un reāllaikā jau redzēt ienākošos pirkumus Citadeles jaunās paaudzes biznesa portālā.

Ja nepieciešama bezmaksas konsultācija par piemērotāko e-komercijas rīka ieviešanu, aicinām sazināties ar Janu Golubevu, Jana.Golubeva@citadele.lv.