Vai par motocikla, kas tiks izmantots saimnieciskajā darbībā, iegādi un uzturēšanas izmaksām, apmeklējot klientus, pārbraucot starp objektiem, pievienotās vērtības nodokļa (PVN) priekšnodokli var atskaitīt 100% apmērā? Pievienotās vērtības nodokļa likuma (PVN likums) 100.panta 2.daļā minēta informācija, kas attiecas tikai uz vieglajām automašīnām. Bet Valsts ieņēmumu dienests (VID) vērtē arī ekonomisko būtību un norāda, ka motociklu nevar izmantot kravu pārvadāšanai.

Dzīve ir atkarīga no dažādiem procesiem un faktoriem, kas ietekmē mūsu uzvedību un lēmumu pieņemšanu. Šodienas notikumi tam nav izņēmums. Laikā, kad pieaug energoresursu cenas, kad uzņēmējiem jādomā par ilgtspējīgu attīstību un aprites ekonomiku, kad jāsaglabā darba vietas un jāturpina attīstīt biznesu, jāpieņem pārdomāti un tālredzīgi lēmumi.

Ja kā piemēru ņemam lasītāja gadījumu – motocikla iegādi – tas ļauj izpildīt minētos uzdevumus, proti,  samazināt ne tikai uzņēmuma izdevumus, bet arī uzņēmuma ilgtspējīga dzīvesveida indikatoru, tā saukto ekoloģisko pēdu (ecological footprint). Mazāks degvielas patēriņš, lētāka apkalpošana un apdrošināšana. Protams, ja nerunājam par ekskluzīvu motociklu. Iespējams,  tas ļaus samazināt laiku ceļā, un tas viss būs ekonomiski pamatoti.  Šodien, kad dabas resursi ir ierobežoti un  notiek pakāpeniska pāreja uz zaļo ekonomiku, moderni kļuvis pārvietoties ar elektrisko divriteni, motorolleru. Kāpēc ne?