Pirmajā brīdī šķiet, ka pilnas pašizmaksas noteikšanai nevajadzētu sagādāt grūtības. Dati par to ir pieejami gan iepriekšējo gadu finanšu pārskatos, gan finanšu plānošanas dokumentos. Taču, raugoties no ekonomikas viedokļa, ir daži "āķi", ko vajadzētu ņemt vērā aprēķinos.

Sākšu ar uzņēmuma izmaksu dalījumu tiešajās un netiešajās, kā arī netiešo izmaksu pārdali tiešajās izmaksās. Dažos uzņēmumos preču pašizmaksa vienmēr ir proporcionāla pārdošanas cenai, tur šī nav problēma. Tāds uzņēmums strādā pēc shēmas: iepērk – uzceno – pārdod, neveicot nekādus kapitālieguldījumus. Piemēram, tā strādā mikrouzņēmēji, aģenti, mākleri. Visi pārējie komersanti noteikti ir saskārušies ar "cūku problēmu".