Ņemot vērā, ka noliktavas pamatdarbība ir preču saņemšana, uzglabāšana un nosūtīšana, tad būtiski ir veikt preču uzskaiti, kas palīdz kontrolēt un pārzināt preču plūsmas. Lai nodrošinātu iespējami pilnīgu un korektu preču plūsmas uzskaiti noliktavā un grāmatvedībā, nepieciešami attaisnojuma dokumenti. Kādi dokumenti palīdz pierādīt preču transportēšanu?
2024.gads iesācies ar daudz un nozīmīgām izmaiņām nodokļu politikā, kas turpmāk jāņem vērā uzņēmumiem, bet ir arī lietas, kas gadiem ejot paliek nemainīgas, tikai reizēm par tām jāatgādina. To šoreiz ļoti labi pierāda “iFinanses” janvārī lasītāko rakstu TOP3!
Svarīgi 15:33, 7. Feb. 2024
Mūsu ikdiena ir bankas karte un elektroniskie maksājumi. Arī valstiskā mērogā normatīvie akti cenšas iegrožot skaidras naudas apriti, tomēr pilnībā ignorēt skaidras naudas esamību ir pāragri. Daļa no uzņēmumiem var visus maksājumus veikt elektroniski, tomēr ir arī uzņēmumi, kuriem jārēķinās ar skaidras naudas esamību saimnieciskās darbības procesos. Apskatām, kurš uzņēmumā atbildīgs par skaidrās naudas uzraudzību un kā pareizi to glabāt!
Latvijā ar 2025.gadu ir plānots ieviest obligātu e-rēķinu izmantošanu starp komersantiem un komersantiem un valsts un pašvaldību iestādēm, tādējādi panākot ērtu un vienveidīgu dokumentu sagatavošanu un uzglabāšanu, ātrāku un drošāku informācijas apriti starp komersantiem, kā arī vienlaicīgu datu nodošanu nodokļu administrācijai, kurai turpmāk nebūs nepieciešams informāciju pieprasīt no nodokļu maksātājiem.
Dokumenti 06:00, 26. Apr. 2023
Kas jāņem vērā krājumu novērtēšanā un uzskaitē? Kā veidojas krājumu vērtība un kādi dokumenti to pamato? Turpinām pētīt krājumus!
Klausies
Grāmatvedība
06:00, 14. Nov. 2022
Beidzamajā laikā grāmatvežus aizvien vairāk un vairāk uztrauc elektronisko dokumentu noformēšana, tostarp dokumentu parakstīšana, to atvasinājumi un apstiprināšana ar parakstu. Neizpratni sevišķi rada pavadzīmju un rēķinu digitālie dokumenti. Papētīsim šo jautājumu!
Preču piegādātājs atsūta e-pastā parakstītu, ieskenētu pavadzīmi. Dokumentā nav paredzēts, ka preču saņēmējam tā būtu jāparaksta. Kā preču saņēmējs, ievērojot noteiktās normas, var apliecināt preču saņemšanu?
Dokumenti 06:00, 3. Jūn. 2022
Šā gada 21. decembrī Ministru kabineta (MK) sēdē apstiprināti jaunie MK noteikumi Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi", kas izdoti saskaņā ar jauno Grāmatvedības likumu. Noteikumi stājas spēkā jau ar 2022. gada 1. janvāri.
Likumdošana 13:30, 23. Dec. 2021
Līdz ar jaunā Grāmatvedības likuma spēkā stāšanos ar 2022. gada 1. janvāri spēku zaudēs šobrīd spēkā esošais likums "Par grāmatvedību" un attiecīgi arī visi ar to saistītie Ministru kabineta noteikumi. Līdz ar to ir sagatavots un Valsts sekretāru sanāksmē izsludināts jauns noteikumu projekts – Grāmatvedības kārtošanas noteikumi.
Likumdošana 12:53, 26. Aug. 2021
Valsts ieņēmumu dienests informē par 2020. gada aprīlī veiktajiem grozījumiem normatīvajos aktos nodokļu administrēšanā, kā arī sniedz īsu skaidrojumu.
VID informācija 15:00, 6. Mai. 2020
Nereti ir tā, ka piegādātājs elektroniski atsūta ieskanētu rēķinu, kas nav e-dokuments, un aktu par darbu izpildi, bet dokumentu oriģināli netiek nosūtīti. Tāpat arī mēs izrakstām rēķinu un aktu par izpildītajiem darbiem, nosūtām klientam pa pastu, bet klients neatsūta parakstītu darbu izpildes aktu, tomēr naudu samaksā. Saņemot apmaksu, mēs saprotam, ka klients ir pieņēmis darbu un nav strīda par to, bet mums nav parakstīts darbu izpildes akts no klienta puses. Vai ir svarīgi, lai būtu klienta paraksts, ja neviena no pusēm darījumu neapstrīd un norēķini ir veikti.
Dokumenti 10:00, 11. Feb. 2020
Valsts ieņēmumu dienests informē par 2019.gada maijā veiktajiem grozījumiem normatīvajos aktos nodokļu administrēšanā, kā arī sniedz īsu skaidrojumu.
VID informācija 11:44, 5. Jūn. 2019
Dzīvojam laikā, kad visi dokumenti top datoros, taču daļa no tiem savu tālāko mūžu nez kādēļ joprojām dzīvo papīra formā. Elektroniskie dokumenti jeb e-dokumenti lielākoties tiek parakstīti ar elektronisko parakstu. Ja abi šie dokumentu veidi dzīvotu pilnībā nošķirtu dzīvi, problēmsituāciju būtu mazāk – tās rodas, kad vajag kaut ko "sakrustot".
Saimnieciskā darbība 07:00, 28. Sep. 2018
Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē par 2017.gada aprīlī veiktajiem grozījumiem normatīvajos aktos nodokļu administrēšanā, kā arī sniedz īsu skaidrojumu.
Svarīgi 15:15, 3. Mai. 2017
Kā uzņēmumam rīkoties un kādas pievienotās vērtības nodokļa sekas rodas (atskaitītais priekšnodoklis), ja daļa uzņēmuma grāmatvedības attaisnojuma dokumentu ir nozagti vai uzglabājot ir neatgriezeniski sabojāti?
Saimnieciskā darbība 08:00, 19. Sep. 2016
Nesen Lielbritānijas prese rakstīja par 60 gadus vecu grāmatvedi, kas strādāja BMW Mini rūpnīcā. Grāmatvedis papildus viņa tiešajiem pienākumiem pēdējo 5 gadu laikā izkrāpis no BMW vairāk nekā 6 miljonus sterliņu mārciņu, veicot bankas pārskaitījumus uz saviem norēķinu kontiem. Grāmatvedis ir apcietināts, bet BMW, izskatās, naudu atgūt neizdosies. Kā teikuši BMW uzņēmuma pārstāvji, viņiem būs jāpārskata iekšējās kontroles un procedūras, lai nākotnē izvairītos no līdzīgām situācijām.
Finanšu vadība 17:51, 13. Aug. 2015
Šis ir turpinājums iepriekšējam rakstam Dokumenta juridiskais spēks (rekvizīti), konkrēti – par dokumenta atvasinājuma un dublikāta izstrādāšanu un noformēšanu, kas nav mazāk svarīga tēma kā visi pārējie jautājumi par lietvedību.
Lietvedība 09:29, 30. Okt. 2013
Grāmatveži nereti sastopas ar situāciju, kad, beidzoties mēnesim, darbinieka darba laika uzskaites tabelē uzrādītā informācija liecina gan par nostrādāto laiku, gan par laiku, kas nav reāli nostrādāts. Iemesli tam varētu būt dažādi: ikgadējais vai papildu atvaļinājums, mācību atvaļinājums, attaisnotā prombūtne saskaņā ar Darba likuma (DL) 74.pantā minētajiem gadījumiem, maternitātes, paternitātes un bērna kopšanas atvaļinājums, bezalgas atvaļinājums, kā arī slimība (A un B darbnespējas lapas).
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis 14:06, 18. Sep. 2014
1.jūnijs ir datums, kad ierastās papīra formāta algas nodokļa grāmatiņas nomainīs elektroniskās. Papīra formāta nomaiņa uz elektronisko formātu kārtējo reizi tiek pabāzta zem administratīvā sloga samazināšanas karoga, bet vai tas tā maz ir? Vai tas ir labi, vai slikti? Kāds administratīvā sloga samazinājums būs vērojams Valsts ieņēmumu dienestam (VID), uzņēmējiem, grāmatvežiem un darbiniekiem, proti – parastiem cilvēkiem?
Dokumenti 09:26, 23. Mai. 2014
Katram uzņēmumam reizēm rodas nepieciešamība pēc ātras liela apjoma grāmatvedības datu pārbaudes. Iemesli var būt dažādi – plānotā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārbaude, akcionāriem ir aizdomas par iespējamu krāpšanos, manipulējot ar grāmatvedības uzskaites datiem, kā arī citos gadījumos, kad jāpārbauda ir viss, bet tam vairs neatliek laika.
Finanšu vadība 14:52, 21. Jan. 2014
Pirms turpinām iepazīties ar pārvaldes dokumentiem, to izstrādāšanas un noformēšanas vispārīgajām un tehniskajām prasībām, vēlos norādīt, ka lietvedība kā tāda ir vienots jēdziens, savukārt prasības dažādu dokumentu noformēšanā var būt diezgan atšķirīgas.
Lietvedība 14:37, 30. Nov. 2013
Uzņēmums ir noslēdzis līgumu par telpas nomu ar vairākiem iznomātājiem. Lielākā daļa iznomātāju rēķinus par telpu nomu un komunālajiem pakalpojumiem atsūta skenētā veidā vai pa faksu. Katru reizi nākas rakstīt e-pastu iznomātājiem, lai atsūta pa pastu oriģinālus parakstītus rēķinus. Sakiet, lūdzu, ja ir noslēgts līgums ar iznomātajiem, vai pietiek ar to, ka atsūta rēķinus skenētā veidā vai pa faksu, vai tomēr ir jāprasa, lai atsūta oriģinālus rēķinus pa pastu? Rēķiniem, kas tiek atsūtīti pa faksu vai skenētā veidā (kopijas), nav juridiska spēka? Mums kārtība ir tāda - līgums ir noslēgts, vadība akceptē ar savu parakstu skenēto vai pa faksu sūtīto rēķinu, kā arī grāmatvede akceptē ar savu parakstu rēķinu saņemšanu. Bet ar šādu rēķinu kopiju jau nevar iet uz tiesu un izmantot kā pierādījumu?
Dokumenti 12:47, 8. Jūl. 2013